marți, 5 iulie 2011

caramida eco din pamant presat

Cam acum un an am inceput sa ma interesez cum as putea sa fac o casa din materiale ecologice, dar mai cu seama sa mi-o pot constru singur. Iata dupa un an de cautari si intrebari am ajuns unde imi doream. Am reusit din una in alta sa aflu de caramia presata din pamant sau Compressed Earth Block, sau CINVA RAM. Inventia apartine unui columbian care prin anii 60' a facut o presa care producea caramizi pline printr-un sistem destul de practic si usor de produs caramizi. . Dupa care un alt inventator Lafevre a inovat un pic presa prin ai adauga nuste gauri si canturi pentru a fi mai usor de construit cu aceasta caramida...urmariti video 2. Din una in alta am descoperit o resa si mai interesanta si care cred eu ca e cea mai potrivita pt mine video 3. La inceput am vreut sa cumpar una de pe net, oricum cea mai convenabila tot de la chinezi o poti procura, in schimb m-am incapatanat si am produs-o la un atelier de la mine din oras. Pot spune k au facut-o mult mai solida decat ce am facut pe net. Bine prin asta am reusit sa scutes niste bani pe transport, taxe vamale si TVA. 

21 de comentarii:

  1. te rog dami reteta de material si la 1000 de caramizi cat material imi trebuie ai o schita la presa multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci reteta ideala sa zicem ca la 1000kg de pamant galben (argila) folosim 100kg de ciment si in jur de 300-400kg de nisip, si apa undeva la 10-15%, deci materialul trebuie sa fie semiumed. Oricum le poti face si mai rezistente adaugand mai mult ciment si nisip....Atentie: cimentul trebuie sa aibe o duritate de 43,2 pentru a fi si ele puternice. O carmida cantareste 5.2 kg acuma poti face si tu un calculsimplu: la 1000kg pamant+ 100kg ciment si 400kg nisip=1500kg...impapartil la 5.2kg/ caramida= un total de caramizi de 288 sau ceva. Na in fuctie de ce pret are nisipul in zona ta si cum poti procura pamantul, cimentul cred ca el la fel peste tot. Un pret clar eu nu am cum sa ti-l dau pentru ca nu snt vanzator oricum iesi sub un pret de jumate cu astfel de caramizi fata de unele cumparate dinalea arse. Eu amreusit sa-mi fac presa fara un proiect anume ci doar cu niste poze ce le-am gasit pe net plus filmuletele de pe youtube de la care m-am inspirat...

    RăspundețiȘtergere
  3. na ce sa zic caramida pe care presamea o face acuma e plica ca i-am scos tevile...dar tot in sistem lego snt,asta pentru ca sunt mai rezistente asa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua poti sa ma ajuti si pe mine cu un pret la o presa ? daca poti sa im-i faci una ?

      Ștergere
  4. Daca vreti sa va documentati cu privire la materii prime, tehnici de realizare, metode de testare a materiei prime si a produsului finit, tehnici de contructie, etc, se gasesc pe net niste documente foarte valoroase. Eu am primit de la o firma din Brazilia oferta de pret la presele lor si mi-au trimis deasemenea doua pdf-uri cu detalii despre tehnologia lor. Poate va folosesc. Iata link-urile:

    http://www.sahara.com.br/grupo_aguilar_en/files/catalogos/brick.pdf
    http://www.sahara.com.br/grupo_aguilar_en/files/catalogos/brickito.pdf

    RăspundețiȘtergere
  5. dar in PDF-urile atasate scrie ca argila e bine sa fie doar 30%, in compozitia ta argila e 66%.
    cat timp le lasi la uscat dupa ce le produci?
    si daca arunci o caramida pe jos pe ciment se sparge?

    Mersi

    RăspundețiȘtergere
  6. M-AR INTERESA DACA NU CUMVA VRETI SA VIDENTI CARAMIZI SI DACA DA AS VREA SA DISCUTAM MAI MULTE MAILUL MEU ESTE: SERGIU.ARDELEAND@YAHOO.COM MULTUMESC ASTEPT RASPUNS

    RăspundețiȘtergere
  7. MA SCUZATI idul este segiu.ardeleand@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  8. m-ar interesa un nr de telefon al celor care au realizat presa, daca puteti sa-mi dati un mail la werdantem@yahoo.com ...va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  10. SALUT. Sant Dan eu construesc acum o presa pe acest principiu dar mai diversa, modificata dupa gustul meu de lacatus mecanic constructii metalice, cu mai multe tipuri de matrite si diverse grosimi de caramizi.
    Dar prima data am construito din lemn M.D.F(CARTON PRESAT) de trei ori am facuto si am refacuto si mereu am modificato in mai bine o sa pun niste foto.
    In cea ce priveste caramizile eu am facut diverse teste si am ajuns la concluzia ca depinde de zona unde locuiesti si ce pamant ai in zona, in curte.
    Vecinul meu la 2 case distante are alta compozitie la solul din curtea lui deci depinde de zona. DIMENSIUNI CARAMIZI PRESA 150mm X 300mm grosimea este reglabila in functie de comprimarea materiei prime .
    Comprimarea depinde de cea ce folosest,i mai mult nisip , mai putin pamant, depinde, trebuie facute teste..

    RăspundețiȘtergere
  11. Salut sunt Sandu
    Am vazut comentariul dumneavostra si am facut o presa hidraulica folosind nisip ciment si var si am sa pun presa pe youtube.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. SALUT. Foarte bine, astept filmul pe youtube.
      mailul meu este.
      ( aur1034@yahoo.it)
      (www.caramidaecologica.com)
      http://www.youtube.com/watch?v=SB7OeTF_mfM
      http://www.youtube.com/watch?v=kVzQ4KbSLK4


      Ștergere
  12. Video-ul cu presa caramida hidraulica aici: http://www.youtube.com/watch?v=jY1R4pMx2-U&list=UUz3JscM6lkaZIJRnELf7cdw&index=1

    RăspundețiȘtergere
  13. Ma interesează sa cumpăr o presa hidraulică pt cărămidă. Rog detalii. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, ati resusit sa obtineti detali ?

      Ștergere
    2. as vrea sa am si o asemenea presa ca sa pot lucra pe locul unde imi construiesc casa direct. puteti sa imi dati un nr de telefon sa vorbim? tel meu este 0741334433. multumesc

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Daca sunteti interesat de o presa pentru caramida modulara am eu una de vanzare. 0751.178.171

      Ștergere